maanantai 26. toukokuuta 2014

kisat + pari sanaa asiattomista kommenteista

Joopajoo. Eilen oli siis mun ja Ladan ihka ekat kisat! Hypättiin huikee 60cm luokka, mikä nyt ei omista virheistä ihan pitkeen menny; hylkyhän sieltä tuli, ohitettiin pari estettä aika vauhdilla. Mutta oon silti tosi hyvällä fiiliksellä, ja innokkaana oottamassa seuraavia kisoja! Hiljaa hyvä tulee. Olivia menikin mun jälkeen Ladalla vielä aikuisohjelman, ja hyvinhä heillä meni!







Mutta sitten ihan asiaan. Mä oon monesta (varsinkin hevospainotteisesta) lukenu paljon asiattomiin kommentteihin ja nettikiusaamiseen liittyviä tekstejä. Jaksetaan vääntää ja jauhaa päivänselvistä asioista ja halutaan ihan tahallaan saada kirjoittajalle paha mieli. Oli asia pointillinen tai ei, mun mielestä asian pystyy aina ilmaisemaan kauniisti.


Mikä saa ihmiset ja varsinki teiniangstiset ja vähän kateelliset tyypit sitten avaamaan sen sanaisen arkkunsa ja laukomaan typeryyksiä? Mun mielestä on ehkä ala-arvoisinta ikinä, mennä NIMETTÖMÄNÄ hölöttämään jonkun blogiin/ask.fm tai vastaavaan aivan puuta heinää. Mulle henkilökohtasesti ei oo koskaan tän 3 vuoden blogiajan aikana tullu negatiivisia anoja, tai ainakaan sellasia mistä olisin sen enempää nokkiini ottanu. Mutta karu faktahan se on, että jos omalla naamalla ja nimellä putoot blogimaailman syövereihin, aina on negatiivisten palautteiden mahdollisuus. Oon ollu kai semi onnekas. Tai muuten vaan hyvä tyyppi ;)

Mutta te, ketkä sitten hyvillä mielin harmaan ukon takaa kirjoittelette niitä loukkaavia juttuja toisten blogeihin, mikä teitä estää sanomaan sen nimellä? Itse kyllä myönnän, että mulla ei olis pokkaa mennä nimellä sanomaan mitään tyhmää kenellekään, mutta osaan täällä nettimaailmassa pitää mölyt mahassani. Se on ikävää huomata että tämmöisen asiattomuuden seurauksena moni hyväkin bloggaaja saattaa heittää blogin jäihin
Turha asiattomuus on myös haavottavaa. Vaikka bloggaaja saattaa tekstien välityksellä tuntua vahvalta ihmiseltä, voi yhdenkin loukkaavan kommentin jälkeen olla murtunut olo. Ei varmastikaan tuntuis kivalta omalla kohdalla, eihän?
Te jotka tän sepustuksen saatte luettua, ja tunnette edes jonkunlaista pistosta omassatunnossa,
miettikää seuraavalla kerralla, mitä on fiksua julkaista ja mitä ei! Kritiikkiä saa antaa, kunhan se pysyy asiallisena. Olen puhunut :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti